آتش‌سوزی یک هتل‌آپارتمان در مشهد مهار شد (۱۵ تیر ۱۴۰۳) تامین کامل امنیت در شعبات اخذ رای مشهد و خراسان رضوی (۱۵ تیر ۱۴۰۳) ۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

بوفه مدارس باید به سمت پایگاه‌های تغذیه سالم حرکت کند | ۵۰۰ هزار دانش آموز خراسانی مشمول تغذیه رایگان می‌شوند

  • کد خبر: ۱۲۷۷۵۵
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
بوفه مدارس باید به سمت پایگاه‌های تغذیه سالم حرکت کند | ۵۰۰ هزار دانش آموز خراسانی مشمول تغذیه رایگان می‌شوند
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال سال خوبی در حوزه تغذیه دانش آموزی چه در مناطق کم برخوردار و هم آغاز توزیع شیر رایگان در کل مدارس است.

به گزارش شهرآرانیوز، صفدر سلطانی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌گو با خبرنگارما درباره وضعیت تغذیه در مدارس گفت: با توجه به اهمیت تغذیه به خصوص در ایام رشد دانش آموز، توصیه اولیه اینکه خانواده تغذیه دانش آموزان را به ویژه در وعده صبحانه داشته باشند.

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، بوفه مدارس در ایام کرونا اگرچه مدارس باز بودند اکثرا تعطیل بودند لذا با بخشنامه‌ای که صادر شده است، پایگاه‌های تغذیه سالم و یا همان بوفه‌ها باید در مدارس باز شوند و منع قانونی در همه گیری بیماری کرونا ندارد.
وی گفت: پایگاه تغذیه سالم یا همان بوفه مدارس برای دانش آموزانی که مایلند تهیه کنند باید برقرار شود، اما به شرطی که بوفه‌ها از محصولاتی که تاییدیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سایر دانشگاه‌ها باشد، استفاده کنند.

سلطانی در ادامه تصریح کرد: بخشی از دانش آموزان که خانواده‌ها وضع مالی خوبی ندارند مسلما دولت موظف است مدارس و این دانش آموزان را شناسایی کتند و تغذیه سالم و رایگان را در اختیار آن‌ها قرار دهند.
برای دانش آموزانی که در تامین تغذیه وشیر مشکل دارند پیگیری‌هایی انجام شده است و تا کنون در کل کشور ۳ تا ۵ میلیون و در خراسان رضوی حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر دانش آموز مشمول طرح تغذیه رایگان مدارس می‌شوند و احتمال می‌رود تا انتهای آبان ماه با هماهنگی‌های انجام شده این تغذیه به خصوص برای مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر مشهد انجام شود.

وی یادآورشد: امسال بعد ار وقفه چند ساله شیر رایگان مدارس برای کلیه دانش آموزان پیش بینی شده است که به محض اینکه قراردادش با شرکت‌های فراورده لبنی در سطح وزارت خانه بسته شود توزیع آن در مدارس استان‌ها آغاز می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال سال خوبی در حوزه تغذیه دانش آموزی چه در مناطق کم برخوردار و هم توزیع شیررایگان در کل مدارس است

وی افزود: توصیه‌هایی که برای دانش آموزان در این ایام داریم اینکه هنوز خطر بیماری کرونا کامل رفع نشده است لذا دانش اموزشان چاشت و لقمه را برای صبحانه از منزل بیاورند. در بطری‌های شخصی از آب استفاده کنند و سعی کنند از جمع شدن در اطراف بوفه و یا آب خوری‌ها خودداری کنند. تاکید می‌شود خانواده ها به خاطر رعایت بهداشت و سلامتی دانش آموزان و اینکه به بیماری مبتلا نشوند حتما حساسیت بیشتر بروی تغذیه دانش آموزان چه در خانه قبل از رفتن به مدرسه و چه در مدرسه داشته باشند

سلطانی تاکید کرد:  به طور ویژه پیگیر طرح تغذیه رایگان در مناطق کم برخوردار و توزیع شیر رایگان در کل مدارس هستیم و به محص اینکه به استان ابلاغ شود به مرحله اجرا می رسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->