ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

بوفه مدارس باید به سمت پایگاه‌های تغذیه سالم حرکت کند | ۵۰۰ هزار دانش آموز خراسانی مشمول تغذیه رایگان می‌شوند

  • کد خبر: ۱۲۷۷۵۵
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
بوفه مدارس باید به سمت پایگاه‌های تغذیه سالم حرکت کند | ۵۰۰ هزار دانش آموز خراسانی مشمول تغذیه رایگان می‌شوند
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال سال خوبی در حوزه تغذیه دانش آموزی چه در مناطق کم برخوردار و هم آغاز توزیع شیر رایگان در کل مدارس است.

به گزارش شهرآرانیوز، صفدر سلطانی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌گو با خبرنگارما درباره وضعیت تغذیه در مدارس گفت: با توجه به اهمیت تغذیه به خصوص در ایام رشد دانش آموز، توصیه اولیه اینکه خانواده تغذیه دانش آموزان را به ویژه در وعده صبحانه داشته باشند.

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، بوفه مدارس در ایام کرونا اگرچه مدارس باز بودند اکثرا تعطیل بودند لذا با بخشنامه‌ای که صادر شده است، پایگاه‌های تغذیه سالم و یا همان بوفه‌ها باید در مدارس باز شوند و منع قانونی در همه گیری بیماری کرونا ندارد.
وی گفت: پایگاه تغذیه سالم یا همان بوفه مدارس برای دانش آموزانی که مایلند تهیه کنند باید برقرار شود، اما به شرطی که بوفه‌ها از محصولاتی که تاییدیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سایر دانشگاه‌ها باشد، استفاده کنند.

سلطانی در ادامه تصریح کرد: بخشی از دانش آموزان که خانواده‌ها وضع مالی خوبی ندارند مسلما دولت موظف است مدارس و این دانش آموزان را شناسایی کتند و تغذیه سالم و رایگان را در اختیار آن‌ها قرار دهند.
برای دانش آموزانی که در تامین تغذیه وشیر مشکل دارند پیگیری‌هایی انجام شده است و تا کنون در کل کشور ۳ تا ۵ میلیون و در خراسان رضوی حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر دانش آموز مشمول طرح تغذیه رایگان مدارس می‌شوند و احتمال می‌رود تا انتهای آبان ماه با هماهنگی‌های انجام شده این تغذیه به خصوص برای مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر مشهد انجام شود.

وی یادآورشد: امسال بعد ار وقفه چند ساله شیر رایگان مدارس برای کلیه دانش آموزان پیش بینی شده است که به محض اینکه قراردادش با شرکت‌های فراورده لبنی در سطح وزارت خانه بسته شود توزیع آن در مدارس استان‌ها آغاز می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال سال خوبی در حوزه تغذیه دانش آموزی چه در مناطق کم برخوردار و هم توزیع شیررایگان در کل مدارس است

وی افزود: توصیه‌هایی که برای دانش آموزان در این ایام داریم اینکه هنوز خطر بیماری کرونا کامل رفع نشده است لذا دانش اموزشان چاشت و لقمه را برای صبحانه از منزل بیاورند. در بطری‌های شخصی از آب استفاده کنند و سعی کنند از جمع شدن در اطراف بوفه و یا آب خوری‌ها خودداری کنند. تاکید می‌شود خانواده ها به خاطر رعایت بهداشت و سلامتی دانش آموزان و اینکه به بیماری مبتلا نشوند حتما حساسیت بیشتر بروی تغذیه دانش آموزان چه در خانه قبل از رفتن به مدرسه و چه در مدرسه داشته باشند

سلطانی تاکید کرد:  به طور ویژه پیگیر طرح تغذیه رایگان در مناطق کم برخوردار و توزیع شیر رایگان در کل مدارس هستیم و به محص اینکه به استان ابلاغ شود به مرحله اجرا می رسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->